Černou?

O tom, jaký má klasická černá káva účinek na náš organizmus, rozhoduje načasování její konzumace, kvalita kávových zrn a způsob její přípravy.Káva, která je namletá dlouhodobě dopředu, bývá často postižena pesticidy a je nekvalitní. Řešením je nakupovat kvalitní, organicky pěstovanou kávu a její zrna namlít těsně před konzumací. Káva působí diureticky a proto je vhodné ji doplnit sklenicí vody. Kofein, obsažený v kávě, patří mezi nejužívanější stimulanty. Potlačuje únavu, zlepšuje koncentraci, zvyšuje bdělost. Proto si první šálek kávy tak rádi dáváme hned ráno, ke snídani. Startujeme s ní den jak mentálně, tak fyzicky. 

kafe


Nebo zelenou?


Stejně jako káva černá, tak si zelená káva zachovává svůj podíl kofeinu,který prokazatelně pomáhá při spalování tuků a tlumí chuť k jídlu. Díky tomu, že zelená káva neprojde pražením, obsahuje dokonce více kofeinu než káva černá. Rovněž působí jako antioxidant, zlepšuje činnost mozku a snižuje krevní tlak. 


Pomletá
zelená káva se v šálku zalije horkou vodou. Vznikne tak nápoj, který svou chutí připomíná spíše zelený čaj. Ale nebojte se – chuť kávy tam je také. Mnozí milovníci černé kávy už objevili její nezaměnitelné aroma a její zvláštní vůni.A nahrazují ranní šálek kávy černé za zelenou. Mnohé studie potvrzují, že účinky zelené kávy na lidský organizmus jsou blahodárné.

Nejnovější příspěvky